Regulamin
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Collegium Medicum
Szkoła Zdrowia Publicznego
REGULAMIN ZAJĘĆ Z PRZEDMIOTU:
Koordynowana opieka nad pacjentem onkologicznym
dla studentów Szkoły Zdrowia Publicznego, Collegium Medicum Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
- 1. Informacje ogólne
1.1 Zajęcia realizowane są przez Katedrę Pulmonologii, (należy podać wszystkie jednostki naukowo-dydaktyczne, realizujące dany przedmiot).
1.2 Pracownicy odpowiedzialni za realizację przedmiotu:
- a. Kierownik katedry: Prof. dr hab. n. med. Anna Doboszyńska
- Koordynator przedmiotu: dr n. med. Anna Łowczak,
- c. Osoby odpowiedzialne za realizację poszczególnych rodzajów zajęć
mgr Beata Szeszko, dr n. med. Anna Łowczak
1.3 Miejsce, czas oraz tematykę poszczególnych form zajęć i zaliczeń określają dokumenty: plan studiów, sylabus, harmonogram i tematyka zajęć.
- 2. Zajęcia dydaktyczne mają formę:
ćwiczenia – 5 godzin
wykłady – 5 godzin
- 3. Zasady uczestnictwa studenta na poszczególnych formach zajęć
- Studenta obowiązuje:
- Ø czasowe przychodzenie na zajęcia. Spóźnienie może stanowić podstawę do odmowy wpuszczenia na zajęcia;
- Ø estetyczny ubiór dostosowany do warunków kontaktu z pacjentem (fartuch laboratoryjny lub bluza medyczna, obuwie na zmianę, identyfikator, paznokcie krótko obcięte i pozbawione lakieru, włosy spięte). Jakiekolwiek braki w ubiorze mogą stanowić podstawę do odmowy uczestniczenia w zajęciach dydaktycznych; w czasie pandemii: fartuch ochronny, maseczka, rękawice ochronne, obuwie ochronne-ochraniacze na obuwie (w ustaleniu z prowadzącym)
- Ø odnoszenie się z szacunkiem do pacjentów, nauczycieli akademickich, innych pracowników uczelni i koleżanek/kolegów;
- Ø przestrzeganie praw pacjenta i Kodeksu Etyki Zawodowej Pielęgniarki
i Położnej RP; - Ø zakaz posiadania oraz korzystania w trakcie trwania zajęć z telefonów, dyktafonów, aparatów fotograficznych i innych urządzeń elektronicznych;
- Ø zakaz spożywania alkoholu, substancji psychoaktywnych oraz palenia tytoniu;
- Ø zakaz spożywania posiłków i napojów w trakcie trwania zajęć, poza wyznaczoną przerwą.
- Student ma prawo do:
- Ø udziału w zajęciach celem osiągnięcia zaplanowanych efektów kształcenia i punktów ECTS w ramach realizowanego cyklu dydaktycznego;
- Ø zapoznania się z regulaminem przedmiotu, sylabusem, harmonogramem przedmiotu
oraz zasadami zaliczenia przedmiotu przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych; - Ø dobrze zorganizowanego procesu dydaktycznego, zgodnie z efektami uczenia się, sylabusem przedmiotu i harmonogramem zajęć dydaktycznych;
- Ø życzliwego traktowania i poszanowania podmiotowości w trakcie trwania procesu dydaktycznego;
- Ø bezpiecznego odbywania zajęć, zgodnie z zasadami BHP, bezpieczeństwa przeciwpożarowego i ergonomii pracy;
- Ø możliwości konsultacji z koordynatorem przedmiotu oraz osobami prowadzącymi zajęcia w ramach godzin konsultacyjnych;
- Ø przerwy w trakcie zajęć, w czasie i miejscu wyznaczonym przez nauczyciela przedmiotu;
- Ø sprawiedliwej, obiektywnej, jawnej i zgodnej z obowiązującymi kryteriami oceny zdobytej wiedzy i umiejętności.
- Obecność na zajęciach, sposób usprawiedliwiania i odrabiania nieobecności
4.1. Studenta obowiązuje uczestniczenie w 100 % zajęć dydaktycznych, zgodnie
z udostępnionym harmonogramem przedmiotu.
4.2. Wszystkie nieobecności muszą być usprawiedliwione.
4.3. Nieobecność może być usprawiedliwiona w sposób udokumentowany (zwolnienie lekarskie).
4.4.Odpracowanie zajęć odbywane jest w terminie i w sposób ustalony z prowadzącym zajęcia. 1 nieobecność usprawiedliwiona na ćwiczeniach (możliwość odrobienia), 1 nieobecność usprawiedliwiona na wykładach- zaliczenie ustne z tej partii materiału; w szczególnych losowych sytuacjach –po akceptacji Kierownika katedry
4.5. W przypadku braku usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach dydaktycznych, decyzję odnośnie możliwości i formy odpracowania zajęć podejmuje koordynator przedmiotu po zasięgnięciu opinii prowadzącego zajęcia.
- Zasady zaliczenia poszczególnych form zajęć:
5.1. Ćwiczenia
- Studenta obowiązuje przygotowanie teoretyczne do zajęć, zgodnie z udostępnionym wcześniej harmonogramem zajęć;
- Ocena wystawiana jest na podstawie:
- Ø aktywnego udziału w zajęciach i symulacjach medycznych, zaangażowania
w rozwiązywanie zadań i zagadnień problemowych; - Ø przestrzegania praw pacjenta, Kodeksu Etyki Zawodowej Pielęgniarki i Położnej RP, szacunku wobec pacjentów, nauczycieli przedmiotu, koleżanek i kolegów;
- Ø kolokwium ustne – odpowiedź ustna.
- informacje na temat zakresu materiału obowiązującego na danych zajęciach muszą być udostępnione najpóźniej tydzień przed datą realizowanych ćwiczeń.
5.2.Wykład
- Obecność na wykładach
- Zaliczenie semestralne:
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na wszystkich zajęciach, zaliczenie ćwiczeń oraz zaliczenie pisemne, uzyskanie minimum 70 % prawidłowych, odpowiedzi na teście jednokrotnego wyboru – 5 pytań (ZAL)
- Określenie zasad wglądu do poszczególnych form zaliczeń
Student ma prawo do wglądu do pracy egzaminacyjne oraz zasad zaliczenia w trakcie godzin konsultacyjnych nauczyciela akademickiego prowadzącego zajęcia.
- Akademicka praworządność i uczciwość:
- Studenta obowiązuje przestrzeganie norm zachowania społecznego, zasad Kodeksu Etyki Zawodowej Pielęgniarki i Położnej RP, ustawy o prawach pacjenta
i przestrzeganiu praw pacjenta oraz roty przyrzeczenia Studenta Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie; - Student zobowiązywany jest do samodzielnej i uczciwej pracy podczas zajęć dydaktycznych. W przypadku podejrzenia ściągania lub korzystania z niedozwolonych pomocy podczas rozwiązywania problemów nauczyciel akademicki ma prawo wyprosić studenta z zajęć;
- W przypadku zaistnienia podejrzenia plagiatu wykonywania prac zaliczeniowych, nauczyciel nie zalicza pracy zaliczeniowej, co skutkuje niezaliczeniem przedmiotu. Studentowi przysługuje prawo odwołania od decyzji do koordynatora przedmiotu, który podejmuje ostateczną decyzję po zasięgnięciu opinii osoby prowadzącej zajęcia
oraz Kierownika Katedry Pulmonologii; - W przypadku wystąpienia poważnego naruszenia przez studenta obowiązujących zasad i norm etycznych, nauczyciel akademicki zobowiązany jest do powiadomienia koordynatora przedmiotu oraz Kierownika Katedry Pulmonologii, którzy podejmują decyzję dotyczącą ewentualnego skierowania sprawy do Komisji Dyscyplinarnej działającej przy Rektorze Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie;
- W przypadku naruszenia przez studenta przepisów prawa karnego, praw pacjenta lub norm etyki zawodowej podczas zajęć, nauczyciel akademicki zobowiązany jest do powiadomienia koordynatora przedmiotu oraz Kierownika Katedry Pulmonologii, którzy podejmują decyzję dotyczącą ewentualnego skierowania sprawy do organów ścigania, Rzecznika Praw Pacjenta lub Komisji Dyscyplinarnej przy właściwej terytorialnie Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych.
- W przypadku wystąpienia sytuacji nieprzewidzianych w niniejszym regulaminie, decyzję podejmuje koordynator przedmiotu po zasięgnięciu opinii prowadzącego zajęcia.
- Regulamin zajęć jest zgodny z Regulaminem Studiów UWM oraz procedurami obowiązującymi w Szkole Zdrowia Publicznego UWM w Olsztynie
- Student ma obowiązek zapoznać się z zasadami BHP w miejscu realizowanych zajęć oraz dyrektywy unijnej RODO, jak również przestrzegać w opiece nad pacjentem Kodeksu Etyki Zawodowej oraz Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
- Przestrzeganie zasad BHP:
- Studenta obowiązuje:
- Ø przestrzeganie zasad BHP, ergonomii pracy, przepisów przeciwpożarowych i zasad współżycia społecznego;
- Ø korzystanie ze sprzętu medycznego i wyposażenia pracowni zgodnie
z przeznaczeniem, jedynie na wyraźne polecenie nauczyciela akademickiego; - Ø zakaz korzystania ze sprzętu elektrycznego i elektronicznego o widocznych uszkodzeniach lub mogącego stanowić zagrożenie dla studenta i innych osób;
o wszelkich zaobserwowanych usterkach sprzętu student powinien niezwłocznie powiadomić nauczyciela akademickiego prowadzącego zajęcia.