Harmonogram zajęć
Nazwa przedmiotu / status** Choroby wewnętrzne i pielęgniarstwo internistyczne Kierunek: pielęgniarstwo Stopień studiów I, Rok studiów II, Semestr III Rok akademicki 2023/2024 | |||
Data realizacji wykładu /numer wykładu |
Tematyka/treść wykładów | Realizowane kierunkowe efekty kształcenia kierunkowe i przedmiotowe
(symbole zaplanowanych efektów kształcenia zgodne z umieszczonymi w sylabusie) | Metody realizacji i weryfikacji efektów kształcenia
(jedna forma zaliczenia może obejmować materiał z kilku wykładów - proszę wówczas połączyć komórki) |
Wykład 1 – 2 godziny | Czynniki ryzyka i zagrożeń zdrowotnych pacjentów w różnym wieku i stanie zdrowia: a) modyfikowane czynniki ryzyka chorób wewnętrznych. Czynniki ryzyka niemodyfikowalne prowadzące do rozwoju chorób. |
| Egzamin pisemny - test wyboru |
Wykład 2 – 2 godziny | Etiopatogeneza, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie w schorzeniach: układu krążenia (serca, naczyń krwionośnych)
| W1 - etiopatogenezę, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie i zasady opieki pielęgniarskiej nad pacjentami w wybranych chorobach | |
Wykład 3 – 2 godziny | Etiopatogeneza, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie w schorzeniach układu oddechowego. | W1 - etiopatogenezę, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie i zasady opieki pielęgniarskiej nad pacjentami w wybranych chorobach | |
Wykład 4 –2 godziny | Etiopatogeneza, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie w schorzeniach układu pokarmowego (żołądka, jelit, wielkich gruczołów), wątroby, trzustki,
| W1 - etiopatogenezę, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie i zasady opieki pielęgniarskiej nad pacjentami w wybranych chorobach | |
Wykład 5 – 2 godziny | Etiopatogeneza, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie w schorzeniach układu moczowego (nerek i pęcherza moczowego),
| W1 - etiopatogenezę, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie i zasady opieki pielęgniarskiej nad pacjentami w wybranych chorobach | |
Wykład 6 – 2 godziny | Etiopatogeneza, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie w schorzeniach układu kostno-stawowego, mięśni, układu dokrewnego oraz krwi. | W1 - etiopatogenezę, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie i zasady opieki pielęgniarskiej nad pacjentami w wybranych chorobach W3 - Zna podstawowe kierunki rehabilitacji leczniczej i zawodowej W4 - Zna przebieg i sposoby postępowania rehabilitacyjnego w różnych chorobach | |
Wykład 7 – 2 godziny | Objawy świadczące o ostrej niewydolności krążeniowej, nzk, niewydolności oddechowej,
|
| Egzamin pisemny - test wyboru |
Wykład 8 – 2 godziny | Objawy napadu astmy oskrzelowej, . |
| |
Wykład 9 –2 godziny | Objawy śpiączki hipo- i hiperglikemicznej,
|
| |
Wykład 10 – 2 godziny | Objawy świadczące o ostrej i przewlekłej niewydolności nerek,
|
| |
Wykład 11 – 2 godziny | Objawy świadczące o zaburzeniach świadomości i ich głębokości.
| W2 - Zna metody, techniki i narzędzia oceny stanu świadomości i przytomności | |
Wykład 12 – 2 godziny | Organizacja opieki internistycznej w Polsce.
| W12 - standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia | |
Wykład 13 – 2 godziny | Udział pielęgniarki w diagnostyce i profilaktyce wtórnej czynników ryzyka chorób wewnętrznych:.
| W11 - zasady przygotowania pacjenta w różnym wieku i stanie zdrowia do badań oraz zabiegów diagnostycznych, a także zasady opieki w trakcie oraz po tych badaniach i zabiegach W12 - standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia W14 - Zna zasady organizacji opieki specjalistycznej (geriatrycznej, intensywnej opieki medycznej, neurologicznej, psychiatrycznej, pediatrycznej, internistycznej, chirurgicznej, paliatywnej, długoterminowej oraz na bloku operacyjnym) W5 - zakres opieki pielęgniarskiej i interwencji pielęgniarskich w wybranych diagnozach pielęgniarskich | |
Wykład 14 –2 godziny | Standard badań diagnostycznych w oddziale chorób wewnętrznych :badania laboratoryjne, endoskopowe, radiologiczne, obrazowe.
| W10 - zasady diagnozowania i planowania opieki nad pacjentem w pielęgniarstwie internistycznym, chirurgicznym, położniczo-ginekologicznym, pediatrycznym, geriatrycznym, neurologicznym, psychiatrycznym, w intensywnej opiece medycznej, opiece paliatywnej, opiece długoterminowej | Egzamin pisemny - test wyboru |
Wykład 15 – 2 godziny | Zasady przyjęcia chorego do oddziału.
| W13 - reakcje pacjenta na chorobę, przyjęcie do szpitala i hospitalizację | |
Wykład 16 – 2 godziny | Teoretyczne podstawy procesu pielęgnowania w chorobach wewnętrznych.
| W14 - Zna zasady organizacji opieki specjalistycznej (geriatrycznej, intensywnej opieki medycznej, neurologicznej, psychiatrycznej, pediatrycznej, internistycznej, chirurgicznej, paliatywnej, długoterminowej oraz na bloku operacyjnym) | |
Wykład 17 – 2 godziny | Holistyczna opieka internistyczna.
|
| |
Wykład 18 – 2 godziny | Zastosowanie wybranych teorii pielęgnowania w opiece pielęgniarskiej nad pacjentem internistycznym;
| W5 - zakres opieki pielęgniarskiej i interwencji pielęgniarskich w wybranych diagnozach pielęgniarskich W6 - sposoby kontroli szerzenia się, zapobiegania i zwalczania zakażeń szpitalnych W12 - standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia | |
Wykład 19 –2 godziny | Zasady diagnozowania w pielęgniarstwie oraz planowania opieki także z zastosowaniem ICNP | W10 - zasady diagnozowania i planowania opieki nad pacjentem w pielęgniarstwie internistycznym, chirurgicznym, położniczo-ginekologicznym, pediatrycznym, geriatrycznym, neurologicznym, psychiatrycznym, w intensywnej opiece medycznej, opiece paliatywnej, opiece długoterminowej | |
Wykład 20 – 2 godziny | Objawy zagrożenia życia u pacjentów w różnym wieku;
|
| |
Osoba odpowiedzialna za realizację przedmiotu: prof. dr hab. n. med. Anna Doboszyńska, dr n med. Olga Bielan | Podpis |
SEMINARIA: liczba godz. 20 | ||||
Data realizacji zajęć/numer Terminy zajęć zgodnie ze szczegółowym harmonogramem zajęć dostępnym na stronie SZP UWM w Olsztynie | Tematyka/treść | Realizowane kierunkowe i przedmiotowe efekty uczenia się | Metody realizacji i weryfikacji efektów uczenia się | |
I Gr. II/III wt s. 143 10.10.23r. 15.00- 17.15(3) 17.30-19.45(3) Gr. I/V śr. S.121 11.10.23r.15.15- 17.30(3) 17.45-20.00(3) Gr. IV czwt .s 12.10.23r.15.00-17.15(3) | Zasady organizacji opieki internistycznej . Udział pielęgniarki w diagnostyce chorób układu sercowo-naczyniowego: podstawowe badania laboratoryjne, obrazowe i czynnościowe ich znaczenie kliniczne, ogólne zasady opieki na pacjentem w procesie diagnostyki. | D.W2. ,D.W3. ,D.W10. ,D.W4. ,D.W5, DW12,zasady przygotowania pacjenta w różnym wieku i stanie zdrowia do badań oraz zabiegów diagnostycznych, a także zasady opieki w trakcie oraz po tych badaniach i zabiegach; wykonywać badanie elektrokardiograficzne i rozpoznawać zaburzenia zagrażające życiu;, | Odpowiedzi ustne pogadanka | |
II / Gr. II/III wt s. 14315.00- 17.15(3) 17.30-19.45(3) Gr. I/V śr. S.121 15.15- 17.30(3) 17.45-20.00(3) Gr. IV czwt .s 15.00-17.15(3) | Planowanie opieki pielęgniarskiej nad chorym z chorobą niedokrwienną serca, nadciśnieniem tętniczym, niewydolnością serca, zaburzeniami rytmu; obserwacja pielęgniarska. Zasady przygotowania chorego do samoopieki w zależności od stanu zdrowia; udział pielęgniarki w diagnostyce i leczeniu chorych. | DW2, DW4,DW5,D.W6. D.W7. DW10 wykonywać badanie elektrokardiograficzne i rozpoznawać zaburzenia zagrażające życiu; | ZO- test pisemny, pogadanka, | |
III Gr. II/III wt s. 143 15.00- 17.15(3) 17.30-19.45(3) Gr. I/V śr. S.121 15.15- 17.30(3) 17.45-20.00(3) Gr. IV czwt .s 15.00-17.15(3) | Planowanie opieki pielęgniarskiej nad chorym z chorobami układu oddechowego; diagnozowanie stanu chorych z zapaleniem płuc w tym wirusowym zapaleniem płuc wywołanym wirusem SARSCoV2 (COVID-19), POChP, gruźlicą płuc, astmą oskrzelową. Obserwacja pielęgniarska ;zasady przygotowania chorego do samoopieki w zależności od stanu zdrowia; udział pielęgniarki w diagnostyce i leczeniu chorych.. | DW2, DW4,DW5,D.W6. D.W7. DW10 standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia; D.U9. doraźnie podawać pacjentowi tlen i monitorować jego stan podczas tlenoterapii;DW12, | ZO- test pisemny, pogadanka Praca samokształceniowa | |
IV / Gr. II/III wt s. 143 15.00- 17.15(3) 17.30-19.45(3) Gr. I/V śr. S.121 15.15- 17.30(3) 17.45-20.00(3) Gr. IV czwt .s 15.00-17.15(3)/ | Diagnozowanie stanu-kryteria diagnostyczne cukrzycy ,badania diagnostyczne, ,planowanie opieki pielęgniarskiej nad chorym z rozpoznaną cukrzycą typ.2 lub cukrzycą współistniejącą. Obserwacja pielęgniarska; ostre powikłania cukrzycy, hipo- i hiperglikemia; przewlekłe powikłania cukrzycy zasady przygotowania chorego do samoopieki. Zasady leczenia chorych: farmakoterapia/insulinoterapia, dieta cukrzycowa, modele leczenia . Edukacja chorych i /lub ich rodzin. | DW2, DW4,DW5,D.W6. D.W7. DW10 standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia;D.U11. modyfikować dawkę stałą insuliny szybko- i krótkodziałającej; D.U12. przygotowywać pacjenta fizycznie i psychicznie do badań | ZO- test pisemny, pogadanka Praca samokształceniowa | |
V/ Gr. II/III wt s. 143 15.00- 17.15(3) 17.30-19.45(3) Gr. I/V śr. S.121 15.15- 17.30(3) 17.45-20.00(3) Gr. IV czwt .s 15.00-17.15(3) | Opieka pielęgniarska nad pacjentem ze schorzeniami układu pokarmowego: przygotowanie pacjentów do badań diagnostycznych w tym endoskopowych. Planowanie opieki pielęgniarskiej nad pacjentem z chorobą refluksową przełyku, chorobą wrzodową żołądka i dwunastnicy, zapalenim trzustki, z chorobami pęcherzyka żółciowego i dróg żółciowych, marskością wątroby, chorobami jelit- zespół jelita nadwrażliwego, chorobą Leśniowskiego-Crohna, chorobą nowotworową oraz krwawieniem z przewodu pokarmowego. | DW2, DW4,DW5,D.W6. D.W7. DW10 standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia;DW12, | Zaliczenie ustne,pogadanka | |
VI/ Gr. II/III wt s. 143 15.00- 17.15(3) 17.30-19.45(3) Gr. I/V śr. S.121 15.15- 17.30(3) 17.45-20.00(3) Gr. IV czwt .s 15.00-17.15(3) | Planowanie opieki pielęgniarskiej nad chorym ze schorzeniami nerek i dróg moczowych: kamica nerek, choroby zapalne nerek i dróg moczowych, ostra i przewlekła niewydolność nerek; obserwacja pielęgniarska. Dokumentowanie i interpretacja bilansu płynów. Problemy pacjentów dializowanych; zasady organizacji opieki nad chorym dializowanym.(hemodializa ,dializa otrzewnowa). | DW2, DW4,DW5,D.W6. D.W7. DW10 standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia; DW12, | ZO- test pisemny, pogadanka | |
VII/ Gr. II/III wt s. 143 15.00- 16.30(2) 16.45—18.15(2) Gr. I/V śr. S.121 15.00- 16.30(2) 16.45-18.15(2) Gr. IV czwt .s 15.00-16.30(2) | Diagnozowanie stanu ,planowanie opieki pielęgniarskiej nad chorym chorych z chorobami układu krwiotwórczego, obserwacja pielęgniarska, udział pielęgniarki w diagnostyce i leczeniu chorych; zasady przetaczanie krwi i preparatów krwiopochodnych. | DW2, DW4,DW5,D.W6. D.W7.DW8, DW10 standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia; DW12, | Praca samokształceniowa | |
Kompetencje społeczne: realizowane podczas wszystkich zajęć dydaktycznych :
| ||||
Warunki zaliczenia seminarium:
1.Temat: Zadania pielęgniarki w profilaktyce zakażeń wewnątrzszpitalnych patogenami alarmowymi w oddziale internistycznym i rola pielęgniarki w tych działaniach (zap. płuc, biegunki, zakażenia układu moczowego ). 2.Temat: Opieka pielęgniarska nad chorym z rozpoznaną cukrzycą typ.2; Edukacja i przegotowanie chorego do samoopieki i samoopielęgnacji - istotne element. 3.Temat: Zasady leczenia chorych krwią i preparatami krwiopochodnymi. http://www.wydawnictwopzwl.pl/download/230470100.pdf 4. Diagnozy pielęgniarskie u pacjentów ze schorzeniami układu krwiotwórczego –identyfikacja i analiza problemów zdrowotnych, ich manifestacji oraz wpływu na całościowe funkcjonowanie chorego. Literatura obowiązująca podana w sylabusie | ||||
Osoba odpowiedzialna za realizację przedmiotu - seminaria | Podpis: dr n med. Olga Bielan | |||
**przedmiot kształcenia ogólnego (O), podstawowy (A), kierunkowy (B), specjalnościowy (C), fakultet (F)
Nazwa przedmiotu / status** Choroby wewnętrzne i pielęgniarstwo internistyczne Kierunek: pielęgniarstwo / Specjalność: brak Stopień studiów I Rok studiów II Semestr III Rok akademicki 2023/2024 | |||
Data realizacji wykładu /numer ćwiczenia |
Tematyka/treść ćwiczeń | Realizowane kierunkowe efekty kształcenia kierunkowe i przedmiotowe
(symbole zaplanowanych efektów kształcenia zgodne z umieszczonymi w sylabusie) | Metody realizacji i weryfikacji efektów kształcenia
(jedna forma zaliczenia może obejmować materiał z kilku wykładów - proszę wówczas połączyć komórki) |
ćwiczenia 1 – 5 godzin | Zasady oceny stanu chorego w zależności od wieku i stanu zdrowia w pielęgniarstwie internistycznym ; Diagnozowanie w pielęgniarstwie internistycznym- studium przypadku. Planowania opieki nad chorymi w zależności od wieku i stanu zdrowia; 1.zasady w planowaniu opieki nad chorym w oddziale internistycznym metoda procesu pielęgnowania, 2.plan opieki w wybranych jednostkach chorobowych z wykorzystaniem teorii pielęgnowania. | U11 - potrafi pobierać materiał do badań laboratoryjnych i mikrobiologicznych oraz asystować lekarzowi przy badaniach diagnostycznych U12 - podawać pacjentowi leki różnymi drogami, zgodnie z pisemnym zleceniem lekarza lub zgodnie z posiadanymi kompetencjami oraz obliczać dawki leków U13 - potrafi oceniać ryzyko rozwoju odleżyn i stosować działania profilaktyczne U15 - umie rozpoznawać uwarunkowania zachowań zdrowotnych pacjenta i czynniki ryzyka chorób wynikających ze stylu życia U16 - Prowadzi poradnictwo w zakresie samoopieki pacjentów w różnym wieku i stanie zdrowia dotyczące wad rozwojowych, chorób i uzależnień U17 - Prowadzi profilaktykę powikłań występujących w przebiegu chorób U18 - Rozpoznaje powikłania po specjalistycznych badaniach diagnostycznych i zabiegach operacyjnych U3 - potrafi przygotowywać pacjenta fizycznie i psychicznie do badań diagnostycznych U4 - Potrafi dokumentować sytuację zdrowotną pacjenta, dynamikę jej zmian i realizowaną opiekę pielęgniarską, z uwzględnieniem narzędzi informatycznych do gromadzenia danych U5 - Rozpoznaje powikłania leczenia farmakologicznego, dietetycznego, rehabilitacyjnego i leczniczo pielęgnacyjnego U7 - Potrafi przekazywać informacje członkom zespołu terapeutycznego o stanie zdrowia pacjenta U8 - Potrafi asystować lekarzowi w trakcie badań diagnostycznych U9 - Postępuje zgodnie z procedurą z ciałem zmarłego pacjenta K1 - kierowania się dobrem pacjenta, poszanowania godności i autonomii osób powierzonych opiece, okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych oraz empatii w relacji z pacjentem i jego rodziną K10 - przestrzegania praw pacjenta i zachowywania w tajemnicy informacji związanych z pacjentem K11 - ponoszenia odpowiedzialności za wykonywanie czynności zawodowych K2 - dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych K3 - samodzielnego i rzetelnego wykonywania zawodu zgodnie z zasadami etyki, w tym przestrzegania wartości i powinności moralnych w opiece nad pacjentem K4 - przewidywania i uwzględniania czynników wpływających na reakcje własne i pacjenta K5 - zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu | Kolokwium ustne - Prezentacja ustna wybranego studium przypadku w oddziale chorób wewnętrznych Ocena pracy i współpracy w grupie - ćwiczenia metodą studium przypadku w CSM |
ćwiczenia 2 – 5 godzin | ćw. w CSM: Ćwiczenie na symulatorze – studium przypadku pacjenta chwili przyjęcia do oddziału student ćwiczy warunkach symulowanych: - gromadzenie informacji, formułowanie diagnozy pielęgniarskie, ustala cel i plan opieki, wdraża interwencje pielęgniarskie, dokonuje ewaluacji opieki pobiera materia do badań diagnostycznych - doraźnie podaje tlen. dokumentuje sytuację zdrowotną pacjenta ,jej dynamikę zmian i realizowaną opiekę -prowadzi rozmowę terapeutyczną - prowadzi, dokumentuje i ocena bilans płynów pacjenta - ocenia poziom bólu, reakcję chorego na ból - przygotowuje i podje leki różnymi drogami. | U1 - potrafi gromadzić informacje metodą wywiadu, obserwacji, pomiarów, badania przedmiotowego, analizy dokumentacji w celu rozpoznawania stanu zdrowia pacjenta i sformułowania diagnozy pielęgniarskiej U6 - Prowadzi rozmowę terapeutyczną U14 - potrafi prowadzić dokumentację medyczną oraz posługiwać się nią U19 - Potrafi doraźnie podawać pacjentowi tlen i monitorować jego stan podczas tlenoterapii U2 - Doraźnie podaje tlen, modyfikuje dawkę stałą insuliny szybko i krótko działającej U20 - Doraźnie podaje tlen, modyfikuje dawkę stałą insuliny szybko i krótko działającej U10 - powinien prowadzić, dokumentować i oceniać bilans płynów pacjenta | |
Osoba odpowiedzialna za realizację przedmiotu: dr hab. n. med. Olga Bielan | Podpis |
Nazwa przedmiotu / status** Choroby wewnętrzne i pielęgniarstwo internistyczne Kierunek: pielęgniarstwo / Specjalność: brak Stopień studiów II Rok studiów I Semestr III Rok akademicki 2023/2024 | |||
Data realizacji wykładu /numer zajęcia praktyczne |
Tematyka/treść Zajęć praktycznych | Realizowane kierunkowe efekty kształcenia kierunkowe i przedmiotowe
(symbole zaplanowanych efektów kształcenia zgodne z umieszczonymi w sylabusie) | Metody realizacji i weryfikacji efektów kształcenia
(jedna forma zaliczenia może obejmować materiał z kilku wykładów - proszę wówczas połączyć komórki) |
Zajęcia praktyczne 1 – 5 godzin | Przyjęcie chorego do oddziału chorób wewnętrznych
| K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | Ocena pracy i współpracy w grupie - czynne uczestnictwo studentów, usystematyzowanie wiedzy zgromadzonej w trakcie pracy własnej, ocena pracy pielęgniarskiej, ocena pracy i współpracy w grupie - ocena bieżąca współpracy w zespole terapeutycznym.
|
Zajęcia praktyczne 2 – 5 godzin | Wywiad i obserwacja pielęgniarska,
| K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 3 – 5 godzin | Badanie fizykalne w oddziale.
| K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 4 – 5 godzin | Dokumentowanie stanu chorego w oddziale ,dokumentacja pielęgniarska.
| K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 5 – 5 godzin | Pobieranie materiału do badań diagnostycznych.
| K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | Ocena pracy i współpracy w grupie - czynne uczestnictwo studentów, usystematyzowanie wiedzy zgromadzonej w trakcie pracy własnej, ocena pracy pielęgniarskiej, ocena pracy i współpracy w grupie - ocena bieżąca współpracy w zespole terapeutycznym.
|
Zajęcia praktyczne 6 – 5 godzin | Udział pielęgniarki w leczeniu farmakologicznym,
| K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 7 – 5 godzin | Udział pielęgniarki w leczeniu dietetycznym chorych Przygotowanie chorych do badań specjalistycznych, wykonywanie EKG.
| K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 8 – 5 godzin | Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w wybranych jednostkach chorobowych t.j.: zapalenie płuc,
| K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 9 – 5 godzin | Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w wybranych jednostkach chorobowych t.j POCHP,
| K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 10 – 5 godzin | Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w wybranych jednostkach chorobowych t.j niewydolność serca,
| K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 11 – 5 godzin | Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w wybranych jednostkach chorobowych t.j nadciśnienie tętnicze, | K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 12 – 5 godzin | Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w wybranych jednostkach chorobowych t.j niewydolność nerek ,, | K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 13 – 5 godzin | Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w wybranych jednostkach chorobowych t.j cukrzyca, choroba | K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 14 – 5 godzin | Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w wybranych jednostkach chorobowych t.j wrzodowa żołądka i dwunastnicy, | K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 15 – 5 godzin | Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w wybranych jednostkach chorobowych t.j choroby jelit, | K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 |
|
Zajęcia praktyczne 16 – 5 godzin | Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w wybranych jednostkach chorobowych t.j RZS, | K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | Ocena pracy i współpracy w grupie - czynne uczestnictwo studentów, usystematyzowanie wiedzy zgromadzonej w trakcie pracy własnej, ocena pracy pielęgniarskiej, ocena pracy i współpracy w grupie - ocena bieżąca współpracy w zespole terapeutycznym.
|
Zajęcia praktyczne 17 – 5 godzin | Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w wybranych jednostkach chorobowych t.j nadczynność i niedoczynność tarczycy. | K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 18 – 5 godzin |
| K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 19 – 5 godzin |
| K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 20 – 5 godzin |
| K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 21 – 5 godzin |
| K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 22 – 5 godzin |
| K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 23 – 5 godzin |
| K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Zajęcia praktyczne 24 – 5 godzin |
| K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9 | |
Osoba odpowiedzialna za realizację przedmiotu: | dr n. med. Mariola Ejdys, mgr piel. Anna Szypulska, mgr piel. K. Rohun, mgr B. Szymańska, mgr B. Źrebiec-Pączyńska, mgr piel. A. Napieralska, mgr piel. Wioletta Rutecka, mgr piel. A. Rohoń, |