Harmonogram zajęć

Nazwa przedmiotu / status**

Choroby wewnętrzne i pielęgniarstwo internistyczne

Kierunek: pielęgniarstwo

Stopień studiów I, Rok studiów II, Semestr III

Rok akademicki 2023/2024

 

Data realizacji wykładu /numer wykładu

 

Tematyka/treść

wykładów

Realizowane kierunkowe efekty kształcenia kierunkowe i przedmiotowe

 

(symbole zaplanowanych efektów kształcenia zgodne z  umieszczonymi w sylabusie)

Metody realizacji i weryfikacji efektów kształcenia

 

(jedna forma zaliczenia może obejmować materiał z kilku wykładów - proszę wówczas połączyć komórki)

Wykład 1 – 2 godziny

Czynniki ryzyka i zagrożeń zdrowotnych pacjentów w różnym wieku i stanie zdrowia:

a) modyfikowane czynniki ryzyka chorób wewnętrznych. Czynniki ryzyka niemodyfikowalne prowadzące do rozwoju chorób.

 

Egzamin pisemny - test wyboru

Wykład 2 – 2 godziny

Etiopatogeneza, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie w schorzeniach: układu krążenia (serca, naczyń krwionośnych)

 

W1 - etiopatogenezę, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie i zasady opieki pielęgniarskiej nad

pacjentami w wybranych chorobach

Wykład 3 – 2 godziny

Etiopatogeneza, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie w schorzeniach układu oddechowego.

W1 - etiopatogenezę, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie i zasady opieki pielęgniarskiej nad

pacjentami w wybranych chorobach

Wykład 4 –2 godziny

Etiopatogeneza, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie w schorzeniach układu pokarmowego (żołądka, jelit, wielkich gruczołów), wątroby, trzustki,

 

W1 - etiopatogenezę, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie i zasady opieki pielęgniarskiej nad

pacjentami w wybranych chorobach

Wykład 5 – 2 godziny

Etiopatogeneza, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie w schorzeniach układu moczowego (nerek i pęcherza moczowego),

 

W1 - etiopatogenezę, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie i zasady opieki pielęgniarskiej nad

pacjentami w wybranych chorobach

Wykład 6 – 2 godziny

Etiopatogeneza, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie w schorzeniach układu kostno-stawowego, mięśni, układu dokrewnego oraz krwi.

W1 - etiopatogenezę, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie i zasady opieki pielęgniarskiej nad

pacjentami w wybranych chorobach

W3 - Zna podstawowe kierunki rehabilitacji leczniczej i zawodowej

W4 - Zna przebieg i sposoby postępowania rehabilitacyjnego w różnych chorobach

Wykład 7 – 2 godziny

Objawy świadczące o ostrej niewydolności krążeniowej, nzk, niewydolności oddechowej,

 

 

Egzamin pisemny - test wyboru

Wykład 8 – 2 godziny

Objawy napadu astmy oskrzelowej,

.

 

Wykład 9 –2 godziny

Objawy śpiączki hipo- i hiperglikemicznej,

 

 

Wykład 10 – 2 godziny

Objawy świadczące o ostrej i przewlekłej niewydolności

nerek,

 

 

Wykład 11 – 2 godziny

Objawy świadczące o zaburzeniach świadomości i ich głębokości.

 

W2 - Zna metody, techniki i narzędzia oceny stanu świadomości i przytomności

Wykład 12 – 2 godziny

Organizacja opieki internistycznej w Polsce.

 

W12 - standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia

Wykład 13 – 2 godziny

Udział pielęgniarki w diagnostyce i profilaktyce wtórnej czynników ryzyka chorób wewnętrznych:.

 

W11 - zasady przygotowania pacjenta w różnym wieku i stanie zdrowia do badań oraz zabiegów

diagnostycznych, a także zasady opieki w trakcie oraz po tych badaniach i zabiegach

W12 - standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia

W14 - Zna zasady organizacji opieki specjalistycznej (geriatrycznej, intensywnej opieki medycznej,

neurologicznej, psychiatrycznej, pediatrycznej, internistycznej, chirurgicznej, paliatywnej, długoterminowej oraz

na bloku operacyjnym)

W5 - zakres opieki pielęgniarskiej i interwencji pielęgniarskich w wybranych diagnozach pielęgniarskich

Wykład 14 –2 godziny

Standard badań diagnostycznych w oddziale chorób wewnętrznych :badania laboratoryjne, endoskopowe, radiologiczne, obrazowe.

 

W10 - zasady diagnozowania i planowania opieki nad pacjentem w pielęgniarstwie internistycznym,

chirurgicznym, położniczo-ginekologicznym, pediatrycznym, geriatrycznym, neurologicznym, psychiatrycznym, w intensywnej opiece medycznej, opiece paliatywnej, opiece długoterminowej

Egzamin pisemny - test wyboru

Wykład 15 – 2 godziny

Zasady przyjęcia chorego do oddziału.

 

W13 - reakcje pacjenta na chorobę, przyjęcie do szpitala i hospitalizację

Wykład 16 – 2 godziny

Teoretyczne podstawy procesu pielęgnowania w chorobach wewnętrznych.

 

W14 - Zna zasady organizacji opieki specjalistycznej (geriatrycznej, intensywnej opieki medycznej,

neurologicznej, psychiatrycznej, pediatrycznej, internistycznej, chirurgicznej, paliatywnej, długoterminowej oraz

na bloku operacyjnym)

Wykład 17 – 2 godziny

Holistyczna opieka internistyczna.

 

 

Wykład 18 – 2 godziny

Zastosowanie wybranych teorii pielęgnowania w opiece pielęgniarskiej nad pacjentem internistycznym;

 

W5 - zakres opieki pielęgniarskiej i interwencji pielęgniarskich w wybranych diagnozach pielęgniarskich

W6 - sposoby kontroli szerzenia się, zapobiegania i zwalczania zakażeń szpitalnych

W12 - standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia

Wykład 19 –2 godziny

Zasady diagnozowania w pielęgniarstwie oraz planowania opieki także z zastosowaniem ICNP

W10 - zasady diagnozowania i planowania opieki nad pacjentem w pielęgniarstwie internistycznym,

chirurgicznym, położniczo-ginekologicznym, pediatrycznym, geriatrycznym, neurologicznym, psychiatrycznym, w

intensywnej opiece medycznej, opiece paliatywnej, opiece długoterminowej

Wykład 20 – 2 godziny

Objawy zagrożenia życia u pacjentów w różnym wieku;

 

 

Osoba odpowiedzialna za realizację przedmiotu: prof. dr hab. n. med. Anna Doboszyńska, dr n med. Olga Bielan

Podpis

 

 

SEMINARIA:  liczba godz. 20

Data realizacji zajęć/numer

Terminy zajęć zgodnie ze szczegółowym harmonogramem zajęć dostępnym na stronie SZP UWM w Olsztynie

Tematyka/treść

Realizowane kierunkowe i przedmiotowe efekty uczenia się

Metody realizacji i weryfikacji efektów uczenia się

I

Gr. II/III   wt s. 143

10.10.23r. 15.00- 17.15(3)

                17.30-19.45(3)

Gr. I/V śr. S.121

11.10.23r.15.15- 17.30(3)

               17.45-20.00(3)

Gr. IV czwt .s

12.10.23r.15.00-17.15(3)

Zasady organizacji opieki internistycznej .

Udział pielęgniarki w diagnostyce chorób układu sercowo-naczyniowego: podstawowe badania laboratoryjne, obrazowe i czynnościowe ich znaczenie kliniczne, ogólne zasady opieki na pacjentem w procesie diagnostyki.

D.W2. ,D.W3. ,D.W10. ,D.W4. ,D.W5, DW12,zasady przygotowania pacjenta w różnym wieku i stanie zdrowia do badań oraz zabiegów diagnostycznych, a także zasady opieki w trakcie oraz po tych badaniach i zabiegach; wykonywać badanie elektrokardiograficzne i rozpoznawać zaburzenia zagrażające życiu;,

Odpowiedzi ustne

pogadanka

II / Gr. II/III   wt s. 14315.00- 17.15(3)

  17.30-19.45(3)

Gr. I/V śr. S.121   15.15- 17.30(3)

17.45-20.00(3)

Gr. IV czwt .s 15.00-17.15(3)

Planowanie opieki  pielęgniarskiej nad chorym z chorobą niedokrwienną serca, nadciśnieniem tętniczym, niewydolnością serca, zaburzeniami rytmu; obserwacja pielęgniarska. Zasady przygotowania chorego do samoopieki w zależności od stanu zdrowia; udział pielęgniarki w diagnostyce  i leczeniu chorych.

DW2, DW4,DW5,D.W6. D.W7. DW10  wykonywać badanie elektrokardiograficzne i rozpoznawać zaburzenia zagrażające życiu;

ZO- test pisemny, pogadanka,

 III     Gr. II/III   wt s. 143 15.00- 17.15(3)

  17.30-19.45(3)

Gr. I/V śr. S.121 15.15- 17.30(3)

17.45-20.00(3)

Gr. IV czwt .s

15.00-17.15(3)

Planowanie opieki  pielęgniarskiej nad chorym z chorobami układu oddechowego; diagnozowanie stanu chorych z zapaleniem płuc w tym wirusowym zapaleniem płuc wywołanym wirusem SARSCoV2 (COVID-19), POChP, gruźlicą płuc, astmą oskrzelową. Obserwacja pielęgniarska ;zasady przygotowania chorego do samoopieki w zależności od stanu zdrowia; udział pielęgniarki w diagnostyce  i leczeniu chorych..

 DW2, DW4,DW5,D.W6. D.W7. DW10 standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia;

D.U9. doraźnie podawać pacjentowi tlen i monitorować jego stan podczas tlenoterapii;DW12,

ZO- test pisemny, pogadanka

Praca samokształceniowa

IV / Gr. II/III   wt s. 143

 15.00- 17.15(3)

  17.30-19.45(3)

Gr. I/V śr. S.121

15.15- 17.30(3)

17.45-20.00(3)

Gr. IV czwt .s 15.00-17.15(3)/  

 Diagnozowanie stanu-kryteria diagnostyczne cukrzycy

,badania diagnostyczne, ,planowanie opieki pielęgniarskiej nad chorym  z rozpoznaną cukrzycą typ.2  lub cukrzycą współistniejącą. Obserwacja pielęgniarska; ostre powikłania cukrzycy, hipo- i hiperglikemia; przewlekłe powikłania cukrzycy zasady przygotowania chorego do samoopieki. Zasady leczenia chorych: farmakoterapia/insulinoterapia, dieta cukrzycowa, modele leczenia . Edukacja  chorych i /lub ich rodzin.

DW2, DW4,DW5,D.W6. D.W7. DW10 standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia;D.U11. modyfikować dawkę stałą insuliny szybko- i krótkodziałającej; D.U12. przygotowywać pacjenta fizycznie i psychicznie do badań

ZO- test pisemny, pogadanka

Praca samokształceniowa

V/ Gr. II/III   wt s. 143 15.00- 17.15(3)

  17.30-19.45(3)

Gr. I/V śr. S.121  15.15- 17.30(3)

17.45-20.00(3)

Gr. IV czwt .s  15.00-17.15(3)

Opieka pielęgniarska nad pacjentem ze schorzeniami układu pokarmowego: przygotowanie pacjentów do badań diagnostycznych w tym endoskopowych. Planowanie opieki pielęgniarskiej nad pacjentem z chorobą refluksową przełyku, chorobą wrzodową żołądka i dwunastnicy, zapalenim trzustki, z chorobami pęcherzyka żółciowego i dróg żółciowych, marskością wątroby, chorobami jelit- zespół jelita nadwrażliwego, chorobą Leśniowskiego-Crohna, chorobą nowotworową  oraz krwawieniem z przewodu pokarmowego.

DW2, DW4,DW5,D.W6. D.W7. DW10 standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia;DW12,

Zaliczenie ustne,pogadanka

VI/ Gr. II/III   wt s. 143 15.00- 17.15(3)

  17.30-19.45(3)

Gr. I/V śr. S.121  15.15- 17.30(3)

17.45-20.00(3)

Gr. IV czwt .s  15.00-17.15(3)

Planowanie opieki pielęgniarskiej nad chorym  ze schorzeniami nerek i dróg moczowych: kamica nerek, choroby zapalne nerek i dróg moczowych, ostra i przewlekła niewydolność nerek; obserwacja pielęgniarska. Dokumentowanie i interpretacja bilansu płynów. Problemy pacjentów dializowanych; zasady organizacji opieki nad chorym dializowanym.(hemodializa ,dializa otrzewnowa).

DW2, DW4,DW5,D.W6. D.W7. DW10 standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia; DW12,

ZO- test pisemny, pogadanka

VII/ Gr. II/III   wt s. 143 15.00- 16.30(2)

  16.45—18.15(2)

Gr. I/V śr. S.121  15.00- 16.30(2)

16.45-18.15(2)

Gr. IV czwt .s  15.00-16.30(2)

Diagnozowanie stanu ,planowanie opieki pielęgniarskiej nad chorym  chorych z chorobami układu krwiotwórczego, obserwacja pielęgniarska, udział pielęgniarki w diagnostyce  i leczeniu chorych; zasady przetaczanie krwi i preparatów krwiopochodnych.

DW2, DW4,DW5,D.W6. D.W7.DW8, DW10 standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia; DW12,

Praca samokształceniowa

 Kompetencje społeczne: realizowane podczas wszystkich zajęć dydaktycznych :

  • KP6_KO3 ponoszenia odpowiedzialności za wykonywanie czynności zawodowych,
  • KP6_KO4 dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych,
  • KP6_KK1. zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.

Warunki zaliczenia seminarium:

  • 100% Obecność na zajęciach stacjonarnych .
  • Obecność na wszystkich zajęciach: nieobecność usprawiedliwioną należy zaliczyć w terminie 2 -ch tygodni, po  uzgodnieniu z osobą prowadząca zajęcia.
  • Zaliczenie pisemne –cząstkowe  kolokwia w formie pisemnej – pytania otwarte krótkiej odpowiedzi/zamknięte. Zaliczenie na ocenę – wypadkowa otrzymanych ocen z  wszystkich kolokwiów.
  • W ramach samokształcenia - Praca pisemna na jeden z wybranych tematów,  na podstawie literatury i  w myśl opieki pielęgniarskiej opartej na faktach (EBN/EBNP).

1.Temat: Zadania pielęgniarki w  profilaktyce  zakażeń wewnątrzszpitalnych patogenami alarmowymi w oddziale internistycznym i rola pielęgniarki w tych działaniach (zap. płuc, biegunki, zakażenia układu moczowego ).

2.Temat: Opieka pielęgniarska nad chorym z rozpoznaną cukrzycą typ.2; Edukacja i przegotowanie chorego do samoopieki i samoopielęgnacji - istotne element.

3.Temat: Zasady leczenia chorych krwią i preparatami krwiopochodnymi. http://www.wydawnictwopzwl.pl/download/230470100.pdf

4.  Diagnozy pielęgniarskie u pacjentów ze schorzeniami układu krwiotwórczego –identyfikacja i analiza problemów zdrowotnych, ich manifestacji oraz wpływu na całościowe

funkcjonowanie chorego.

Literatura obowiązująca podana w sylabusie

Osoba odpowiedzialna za realizację przedmiotu - seminaria

Podpis:  dr n med. Olga Bielan

     

**przedmiot kształcenia ogólnego (O), podstawowy (A), kierunkowy (B), specjalnościowy (C), fakultet (F)

 

 

 

Nazwa przedmiotu / status**

Choroby wewnętrzne i pielęgniarstwo internistyczne

Kierunek: pielęgniarstwo / Specjalność: brak

Stopień studiów I Rok studiów II Semestr III

Rok akademicki 2023/2024

 

Data realizacji wykładu /numer ćwiczenia

 

Tematyka/treść

ćwiczeń

Realizowane kierunkowe efekty kształcenia kierunkowe i przedmiotowe

 

(symbole zaplanowanych efektów kształcenia zgodne z  umieszczonymi w sylabusie)

Metody realizacji i weryfikacji efektów kształcenia

 

(jedna forma zaliczenia może obejmować materiał z kilku wykładów - proszę wówczas połączyć komórki)

ćwiczenia 1 – 5 godzin

Zasady oceny stanu chorego w zależności od wieku i stanu zdrowia w pielęgniarstwie

internistycznym ; Diagnozowanie w pielęgniarstwie internistycznym- studium przypadku. Planowania opieki nad chorymi w zależności od wieku i stanu zdrowia;

1.zasady w planowaniu opieki nad chorym w oddziale internistycznym metoda procesu pielęgnowania,

2.plan opieki w wybranych jednostkach chorobowych z wykorzystaniem teorii pielęgnowania.

U11 - potrafi pobierać materiał do badań laboratoryjnych i mikrobiologicznych oraz asystować lekarzowi przy

badaniach diagnostycznych

U12 - podawać pacjentowi leki różnymi drogami, zgodnie z pisemnym zleceniem lekarza lub zgodnie z posiadanymi kompetencjami oraz obliczać dawki leków

U13 - potrafi oceniać ryzyko rozwoju odleżyn i stosować działania profilaktyczne

U15 - umie rozpoznawać uwarunkowania zachowań zdrowotnych pacjenta i czynniki ryzyka chorób wynikających

ze stylu życia

U16 - Prowadzi poradnictwo w zakresie samoopieki pacjentów w różnym wieku i stanie zdrowia dotyczące wad

rozwojowych, chorób i uzależnień

U17 - Prowadzi profilaktykę powikłań występujących w przebiegu chorób

U18 - Rozpoznaje powikłania po specjalistycznych badaniach diagnostycznych i zabiegach operacyjnych

U3 - potrafi przygotowywać pacjenta fizycznie i psychicznie do badań diagnostycznych

U4 - Potrafi dokumentować sytuację zdrowotną pacjenta, dynamikę jej zmian i realizowaną opiekę pielęgniarską,

z uwzględnieniem narzędzi informatycznych do gromadzenia danych

U5 - Rozpoznaje powikłania leczenia farmakologicznego, dietetycznego, rehabilitacyjnego i leczniczo pielęgnacyjnego

U7 - Potrafi przekazywać informacje członkom zespołu terapeutycznego o stanie zdrowia pacjenta

U8 - Potrafi asystować lekarzowi w trakcie badań diagnostycznych

U9 - Postępuje zgodnie z procedurą z ciałem zmarłego pacjenta

K1 - kierowania się dobrem pacjenta, poszanowania godności i autonomii osób powierzonych opiece,

okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych oraz empatii w relacji z pacjentem i jego

rodziną

K10 - przestrzegania praw pacjenta i zachowywania w tajemnicy informacji związanych z pacjentem

K11 - ponoszenia odpowiedzialności za wykonywanie czynności zawodowych

K2 - dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji

społecznych oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych

K3 - samodzielnego i rzetelnego wykonywania zawodu zgodnie z zasadami etyki, w tym przestrzegania wartości

i powinności moralnych w opiece nad pacjentem

K4 - przewidywania i uwzględniania czynników wpływających na reakcje własne i pacjenta

K5 - zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

Kolokwium ustne -

Prezentacja ustna wybranego studium

przypadku w oddziale chorób wewnętrznych

 Ocena pracy i współpracy w

grupie - ćwiczenia metodą studium przypadku

w CSM

ćwiczenia 2 – 5 godzin

ćw. w CSM: Ćwiczenie na symulatorze – studium przypadku pacjenta chwili przyjęcia do oddziału student ćwiczy warunkach symulowanych: - gromadzenie informacji, formułowanie diagnozy pielęgniarskie, ustala cel i plan opieki, wdraża interwencje pielęgniarskie, dokonuje ewaluacji opieki pobiera materia do badań diagnostycznych - doraźnie podaje tlen. dokumentuje sytuację zdrowotną pacjenta ,jej dynamikę zmian i realizowaną opiekę -prowadzi rozmowę terapeutyczną - prowadzi, dokumentuje i ocena bilans płynów pacjenta - ocenia poziom bólu, reakcję chorego na ból - przygotowuje i podje leki różnymi drogami.

U1 - potrafi gromadzić informacje metodą wywiadu, obserwacji, pomiarów, badania przedmiotowego, analizy

dokumentacji w celu rozpoznawania stanu zdrowia pacjenta i sformułowania diagnozy pielęgniarskiej

U6 - Prowadzi rozmowę terapeutyczną

U14 - potrafi prowadzić dokumentację medyczną oraz posługiwać się nią

U19 - Potrafi doraźnie podawać pacjentowi tlen i monitorować jego stan podczas tlenoterapii

U2 - Doraźnie podaje tlen, modyfikuje dawkę stałą insuliny szybko i krótko działającej

U20 - Doraźnie podaje tlen, modyfikuje dawkę stałą insuliny szybko i krótko działającej

U10 - powinien prowadzić, dokumentować i oceniać bilans płynów pacjenta

Osoba odpowiedzialna za realizację przedmiotu: dr hab. n. med. Olga Bielan

Podpis

 

 

 

 

 

 

 

Nazwa przedmiotu / status**

Choroby wewnętrzne i pielęgniarstwo internistyczne

Kierunek: pielęgniarstwo / Specjalność: brak

Stopień studiów II Rok studiów I Semestr III

Rok akademicki 2023/2024

 

Data realizacji wykładu /numer zajęcia praktyczne

 

Tematyka/treść

Zajęć praktycznych

Realizowane kierunkowe efekty kształcenia kierunkowe i przedmiotowe

 

(symbole zaplanowanych efektów kształcenia zgodne z  umieszczonymi w sylabusie)

Metody realizacji i weryfikacji efektów kształcenia

 

(jedna forma zaliczenia może obejmować materiał z kilku wykładów - proszę wówczas połączyć komórki)

Zajęcia praktyczne 1 – 5 godzin

Przyjęcie chorego do oddziału chorób wewnętrznych

 

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11,

U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19,

U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8,

U9

Ocena pracy i współpracy w grupie - czynne uczestnictwo studentów, usystematyzowanie wiedzy zgromadzonej w trakcie pracy własnej, ocena pracy pielęgniarskiej, ocena pracy i współpracy w grupie - ocena bieżąca współpracy w zespole terapeutycznym.

 

Zajęcia praktyczne 2 – 5 godzin

Wywiad i obserwacja pielęgniarska,

 

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11,

U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19,

U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8,

U9

Zajęcia praktyczne 3 – 5 godzin

Badanie fizykalne w oddziale.

 

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11,

U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19,

U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8,

U9

Zajęcia praktyczne 4 – 5 godzin

Dokumentowanie stanu chorego w oddziale ,dokumentacja pielęgniarska.

 

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11,

U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19,

U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8,

U9

Zajęcia praktyczne 5 – 5 godzin

Pobieranie materiału do badań diagnostycznych.

 

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11,

U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19,

U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8,

U9

Ocena pracy i współpracy w grupie - czynne uczestnictwo studentów, usystematyzowanie wiedzy zgromadzonej w trakcie pracy własnej, ocena pracy pielęgniarskiej, ocena pracy i współpracy w grupie - ocena bieżąca współpracy w zespole terapeutycznym.

 

Zajęcia praktyczne 6 – 5 godzin

Udział pielęgniarki w leczeniu farmakologicznym,

 

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11,

U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19,

U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8,

U9

Zajęcia praktyczne 7 – 5 godzin

Udział pielęgniarki w leczeniu dietetycznym chorych

Przygotowanie chorych do badań specjalistycznych, wykonywanie EKG.

 

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11,

U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19,

U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8,

U9

Zajęcia praktyczne 8 – 5 godzin

Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w

wybranych jednostkach chorobowych t.j.: zapalenie płuc,

 

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11,

U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19,

U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8,

U9

Zajęcia praktyczne 9 – 5 godzin

Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w

wybranych jednostkach chorobowych t.j  POCHP,

 

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11,

U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19,

U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8,

U9

Zajęcia praktyczne 10 – 5 godzin

Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w

wybranych jednostkach chorobowych t.j niewydolność serca,

 

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9

Zajęcia praktyczne 11 – 5 godzin

Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w

wybranych jednostkach chorobowych t.j  nadciśnienie

tętnicze,

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9

Zajęcia praktyczne 12 – 5 godzin

Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w

wybranych jednostkach chorobowych t.j niewydolność nerek ,,

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9

Zajęcia praktyczne 13 – 5 godzin

Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w

wybranych jednostkach chorobowych t.j cukrzyca, choroba

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9

Zajęcia praktyczne 14 – 5 godzin

Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w

wybranych jednostkach chorobowych t.j wrzodowa żołądka i dwunastnicy,

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9

Zajęcia praktyczne 15 – 5 godzin

Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w

wybranych jednostkach chorobowych t.j choroby jelit,

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9

 

Zajęcia praktyczne 16 – 5 godzin

Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w

wybranych jednostkach chorobowych t.j RZS,

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9

Ocena pracy i współpracy w grupie - czynne uczestnictwo studentów, usystematyzowanie wiedzy zgromadzonej w trakcie pracy własnej, ocena pracy pielęgniarskiej, ocena pracy i współpracy w grupie - ocena bieżąca współpracy w zespole terapeutycznym.

 

Zajęcia praktyczne 17 – 5 godzin

Diagnozy i interwencje pielęgniarskie w

wybranych jednostkach chorobowych t.j nadczynność i niedoczynność tarczycy.

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9

Zajęcia praktyczne 18 – 5 godzin

 

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9

Zajęcia praktyczne 19 – 5 godzin

 

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9

Zajęcia praktyczne 20 – 5 godzin

 

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9

Zajęcia praktyczne 21 – 5 godzin

 

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9

Zajęcia praktyczne 22 – 5 godzin

 

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9

Zajęcia praktyczne 23 – 5 godzin

 

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9

Zajęcia praktyczne 24 – 5 godzin

 

K10, K11, K2, K3, K4, K5, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U17, U18, U19, U2, U20, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9

Osoba odpowiedzialna za realizację przedmiotu:

dr n. med. Mariola Ejdys, mgr piel. Anna Szypulska, mgr piel. K. Rohun, mgr B. Szymańska, mgr B. Źrebiec-Pączyńska, mgr piel. A. Napieralska, mgr piel. Wioletta Rutecka, mgr piel. A. Rohoń,